אסי סרוגו הוא מגיע מעולם הויטרינריה (הוא כירורג), אבל מהר מאוד לאחר שנכנס לעולם שיווק השותפים הוא עושה בו גלים ושמות, ומה שתרצו.

הוא חבר לאסי אפשטיין ויחד עם שותף נוסף הפכו את שיטת ה״קאשטיוב״ של אסי לשם דבר בישראל (ולאט לאט גם בעולם, מדובר בהמצאה ישראלית של אסי). על הדרך הספיק להדיק את ביתו בחיידק, ועל אף שאין לו זמן לעזור לה נראה שההצלחה זורמת בעורקים של הסרוגואים.

תפסנו אותו לשיחה קצרצרה:

איתי, איך הגעת לעולם שיווק השותפים?

לפני כשנתיים וחצי ראיתי פרסום בפייסבוק על קורס הפושטק ; זה היה בדיוק שקיבלתי החלטה להכנס לתחום נוסף אחרי הוטרינריה היעוץ העסקי והנדלן. התלבטתי האם ללכת ללמוד תואר שני במנהל עסקים אבל בסוף החלטתי ללכת על שיווק שותפים.

בתור אחד שהתחיל עם כמה טעויות קריטיות, מה היית ממליץ למשווקי שותפים מתחילים?

ללמוד מטעויות של אחרים; לבחור מנטור שסומכים עליו וללמוד ממנו. וממש ממש לא לזרוק כמויות של כסף ישר על ההתחלה.

הבת שלך ליה שראיינו פה גם, מתעסקת בשיווק שותפים. איך זה קרה?

ליה אהבה את תחום השיווק מהתחום העסקי בערך מגיל 5. ליום הולדת 11 היא ביקשה במתנה את קורס הפושטק אחרי שהיא ראתה אותי עוסק בתחום. חשבתי שזה יעזור לה מאוד גם כי היא אוהבת את זה וגם ישפר אותה באנגלית אז הסכמתי.

מה היו הדאגות שלך כשהיא הביעה עניין בתחום?

בעיקר איך היא תתמודד עם תגובות של אנשים בפייסבוק; ישראלים לא נוטים לפרגן לאנשים אחרים שמצליחים… והיה ברור לי שהיא תצליח.

מה היית ממליץ להורים שהילדים שלהם רוצים לעסוק בתחום?

אם הילד אוהב את זה; מתמיד בלימודים ואז אני רואה רק דברים טובים שצומחים מזה. ואני לא מדבר רק על הפן הכלכלי שליה היום כבר בגיל 12 יכולה לממן את עצמה; אלא מה שזה עושה לביטחון שלהם; לאנגלית, ליכולת ליישם ולבצע, לפתור בעיות, הדלתות שזה פותח..

מה היית מייעץ להם לבדוק ע״מ לוודא את בטחון הילדים שלהם?

לפקח על כל מה שהילד עושה ברשתות חברתיות ובמיילים. לוודא לפני כל פעולה שהם עושים שזה בסדר ובעיקר לשמור על הילד מהתגובות של אנשים ולהכין אותו לזה. לסכם איתם מראש ולתאם ציפיות, אם הוא רוצה להוציא כסף – כמה, מתי ואיך, ושהכל באישור ולא פועלים לבד.

מה אתה אומר למי שחושב שליה לא באמת עושה את זה לבד אלא נעזרת בך להכל?

לא מגיב לאנשים כאלו; מי שמכיר אותי יודע שאני גם לילדים שלי וגם לעסקים שאני מייעץ להם אני דוגל בלתת לאנשים חכות ולא דגים. מאז שהיא הראתה פוטנציאל הכנסתי אותה לתכנית הליווי אנטראאז׳, תכנית שאפשר לסמוך עליה מבחינת בטחון בקהילה, וכשהיא צריכה עזרה אני מפנה תמיד למנטורים שלה ב״אנטראאז׳״ אני לא עוזר לה בעבודה עצמה. יש לי מספיק משלי.

באמצעות הפרוייקטים ״קאשטיוב״ ו״מאנצי׳ז״ אתה עוזר להנגיש את העולם של שיווק שותפים והכנסה מהאינטרנט לישראלים. אתה חושב שזה משהו שיכול להתאים לכל אחד?

לא; זה דורש רצון והתמדה. לא גורש המוח יכולות אבל זה פשוט לא מתאים למי שחושב שזאת מדפסת כסף. אנשים צריכים להבין – זה כנראה מקצוע העתיד – אבל זה מקצוע. צריך לעבוד ולהתמיד, ולהכשל, כדי להצליח.

מה דעתך על רשת סקרים? האם היית ממליץ לאנשים לעבוד איתנו? 🙂

זאת הרשת היחידה שאני עובד איתה בישראל ואני חושב שזאת הרשת המוצלחת ביותר בארץ. יש בה המון משווקים איכותיים ככה שגם כבעל מוצר וגם כמשווק שותפים אני נהנה ממנה מאוד.

תודה שהקדשת לנו זמן, יאללה תחזור לעשות כסף! ובהצלחה עם מאנצ׳יז!

View this post on Instagram

Perfecto!

A post shared by Make business grow (@itaysrugo) on

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *